İletişim
Türkçe English

Instagram’ın en önemli güncellemelerinden olan alışveriş özelliği özellikle e-ticaret alanında büyük etki yaratmıştır. Öncelikle ABD’de kullanıma sunulan bu özellik şu anda Türkiye’de hala test aşamasındadır. Türkiye’de tüm markalar tarafından kullanılamasa da yakında e-ticaret sitesi olan herkes tarafından kullanılabilecektir. Bu noktada Türkiye’de alışveriş özelliği kullanımına izin verilen markalar genelde reklam yatırımları büyük olan Facebook iş ortaklığı olan işletmelerdir.

Bu özellik ile kataloğunuzda bulunan tüm ürünleri Instagramınıza fiyat bilgileri ile birlikte ekleyebiliyorsunuz. Alışveriş özelliğinin en büyük artısı potansiyel müşterilerinize kolay kullanım sunmasıdır. Müşterileriniz aynı platform üzerinden başka bir siteye veya uygulamaya geçiş yapmadan yine Instagram üzerinden ürün detaylarına ve ürün bilgilerine ulaşabilir.

Instagram Alışveriş Özelliği Nasıl Açılır?

Öncelikle başvuru yapabilmeniz için;

  • Facebook hesabınız ve Sayfanız Facebook Hizmet Koşulları, Ticari Koşulları ve Topluluk Standartları'na ve Instagram profesyonel hesabınız Instagram Kullanım Koşulları ile Topluluk Kuralları'na uygun olmalıdır,

  • Facebook Sayfanız veya Instagram profesyonel hesabınız, doğrudan internet sitenizden ya da Alışverişi Facebook'ta veya Instagram'da tamamlama özelliği ile satın alınabilen ürün ilanları içermelidir,

  • Facebook Ticaret ara yüzlerini kullanabilmek için Facebook Sayfanızın veya Instagram profesyonel hesabınızın desteklenen pazarlardan birinde olması gerekir,

  • Facebook hesabınız ile Sayfanız veya Instagram profesyonel hesabınız, örneğin özgün ve köklü bir varlığa sahip olarak güvenilir olduğunu göstermelidir. Yeterli bir takipçi kitlesine sahip olmak da bu kapsamda olabilir,

  • Herhangi bir zamanda bu gerekliliklerin karşılanmaması Facebook Ticaret ara yüzlerine, Ticaret özelliklerine erişimin kaybedilmesine veya hesabınızın kapatılmasına neden olabilir.

Yukarıdaki maddelerle ilgili daha detaylı bilgiye ulaşmak isterseniz link ‘e tıklayabilirsiniz.

Eğer hesabınız yukarıdaki maddelerin hepsini karşılıyorsa ve Business Manager üzerinden bir kataloğa sahipseniz bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

Business Manager üzerinden güvenlik merkezine girerek hesabınızı doğrulatmanız gerekmektedir. Bunun için sizden Facebook birkaç belge isteyebilir, hepsini eksiksiz göndermeniz gerekmektedir. Hesabınız onaylandıktan sonra Instagram uygulaması üzerinden “Ayarlar > İşletme > Alışveriş” adımlarıyla kataloğunuzu seçip alışveriş özelliğini aktifleştirebilirsiniz.

Katalog Nasıl Oluşturulur?

Business Manager hesabınıza girişi yaptıktan sonra aşağıdaki görseldeki 9 noktalı menüden katalog yöneticisine geçerek, açılan sayfada katalog oluştura tıklayın.

Katalog oluştura tıkladıktan sonra işletmenizle ilgili seçeneği seçerek ardından açılan pencerede kataloğunuza isim verebilirsiniz. Ardından 3 farklı yöntemden birini kullanarak ürünlerinizi kataloğunuza ekleyebilirsiniz.

Benzer Blog Yazıları
Sosyal Medya İçin Faydalanabileceğiniz Uygulamalar
Sosyal medya kanalları yönetirken ve içerik oluşturma ve takibi süreçlerinde birçok kişiye yardımcı olacak, kullanması basit uygulamaları ve web sitelerini sizler için derledik.
Devamını Oku
Instagram Reels Nedir?
Reels ile 15 saniyelik videolar çekip Reels için ayrılan alanda videolarınızı takipçileriniz ile paylaşabiliyorsunuz. Reels’ın normal video çekiminden farkı çeşitli efektler, müzikler, düzenlemeler yaparak daha yaratıcı videolar üretilebilmesidir.
Devamını Oku
Facebook Business Manager Nedir?
Facebook Business platformu üzerinden Instagram’da da reklam çıkılabilmektedir. Business Manager ile reklam vermenin en büyük avantajı daha detaylı hedeflemeler ve reklam raporları elde etmeniz.
Devamını Oku
Teklif Al
Telefon WhatsApp Harita E-posta