İletişim
Türkçe English

Günümüzde en popüler sosyal mecralardan biri haline gelen Instagram, özellikle 18-24 yaş ve 25-34 yaş grubunun en çok kullandığı platform olma özelliğine sahip. Neredeyse 1 milyar aktif kullanıcısıyla Instagram, ünlülerden işletmelere çok geniş bir kitleye hitap ediyor. Siz de işletmenizi her yaştan yeni kitlelere tanıtmak, markanızın bilinirliğini arttırmak ve web sitenizin trafiğini yükseltmek istiyorsanız, Instagram reklamlarını muhakkak pazarlama iletişimi stratejinize dahil etmelisiniz.

Geçtiğimiz senelerde Facebook çatısı altına giren Instagram’a Facebook Business Manager üzerinden farklı formatlarda reklam verebilir, Facebook’un sunduğu detaylı hedefleme seçenekleri ile doğru kişilere doğru zamanda ulaşabilirsiniz.

Instagram Reklamları Nedir? Avantajları Nelerdir?

Instagram Reklamları Nedir? Avantajları Nelerdir?

Instagram reklamları, işletmelerin ürünlerini, hizmetlerini ya da markalarını hedef kitlelerine tanıtmak için tercih ettikleri görsel ağırlıklı, dikkat çekici, dinamik reklamlardır. Platformun doğası gereği fotoğraf ve video vurgulu reklamlara ev sahipliği yapan Instagram’da her yaştan internet kullanıcısına kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Instagram reklamlarını pazarlama planınız doğrultusunda markanızı tanıtmak, ürününüzü satmak, etkinliğinize yeni misafirler çekmek ya da web sitenizin trafiğini arttırmak için kullanabilirsiniz. Instagram’ın geçtiğimiz dönemde tanıttığı market özelliği ile bu platforma reklam yapmanın yanı sıra kolaylıkla ürünlerinizi satmanız da artık mümkün.

Yapılan araştırmalara göre, sosyal medyada en çok tık alan reklamların yayınlandığı platform olan Instagram, aynı zamanda kullanıcıları rahatsız etmeyen, zaman akışları ile bütünleşen reklamlara ev sahipliği yapması ile de biliniyor. Hedef kitlenizle etkili bir iletişim kurmak ve pozitif bir intiba bırakmak istiyorsanız, Instagram reklamları tam da size göre.

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Instagram’da reklam vermenin iki türü vardır. Bunlardan nispeten daha kolay olanı, var olan bir gönderiyi öne çıkarmaktır. Bunu yapmak için hesabınızı bir İşletme Hesabı veya İçerik Üreticisi hesabı olarak tanımlamanız gerekmektedir. Ardından postunuzun altındaki Öne Çıkar butonuna tıklayarak dilediğiniz gönderiyi öne çıkartabilirsiniz.

Diğer ve daha özelleştirilmiş imkânı sunan yol ise Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden reklam vermektir. Bu yöntem için bir Facebook sayfasına ihtiyacınız vardır. Bu yöntemle reklam verme amacınıza göre reklamınızı özelleştirebilirsiniz. Trafik alma, tık alma, mesaj alma, video görüntülenme gibi özelleştirilmiş amaçlarla reklamınızı düzenleyebilir, verdiğiniz reklamın hedeflemesini özelleştirebilirsiniz.

Instagram Reklamı Nasıl Çalışır?

Instagram Reklamı Nasıl Çalışır?

Instagram reklamları, tıpkı normal Instagram postları ve hikayeleri gibi görünür, bir başka deyişle organik Instagram içeriğinden ayırt edilmeleri güçtür. Bu sayede Instagram üzerinde yayınlanan reklamlar, platformun kullanıcılarının dikkatini kolaylıkla çeker.

Instagram’da reklam vermek istiyorsanız, platformun gönderi paylaşma ya da hikâye paylaşma formatlarını kullanarak işletmenizi potansiyel müşterilerinize tanıtabilirsiniz.

Instagram Reklam Modelleri Nelerdir ve Nerede Görülürler?

Instagram Reklam Modelleri Nelerdir ve Nerede Görülürler?

Instagram Reklamları sadece gönderilerle ve hikayelerle sınırlı kalmaz. Reklam verenler, IGTV, Keşfet Reklamları, Video Reklamları gibi birçok seçeneği değerlendirebilir.

  • Hikâye (Story) Reklamları: Çoğu kullanıcının Instagram uygulamasına girdiğinde ilk olarak baktığı kısım olan Hikayeler’e reklam verebilirsiniz. Buradaki reklamlar, kullanıcıların takip ettiği hesapların paylaştığı hikayeler arasında gösterilir.

  • Fotoğraf Reklamları: Aşağı kaydırılarak yeni paylaşılan gönderilerin görüntülendiği, Instagram’ın ana sayfası olarak kabul edilen feed’de paylaşılan gönderiler arasında gösterilen reklamlardır.

  • Video Reklamları: Aynı fotoğraf reklamları gibi ana sayfada görüntülenen videolu reklamlardır.

  • Dönen Reklamlar (Galeri Reklamları): Aynı gönderi içerisinde yana kaydırarak incelenebilen, birden fazla video veya fotoğrafın bulunduğu reklamlardır.

  • Koleksiyon Reklamları: Birden fazla fotoğraf veya videonun bir araya geldiği, görsel açıdan yaratıcı reklamlardır. Tüketicilerin karşısına ana sayfada gönderi olarak çıkarlar.

  • Keşfet Reklamları: Instagram’ın Keşfet kısmında bulunan reklamlardır. Kullanıcıların geçmiş aramalarına göre özelleştirilebilir ve detaylı hedefleme imkânı sunar.
Instagram Reklamları Nasıl Fiyatlandırılır?

Instagram Reklamları Nasıl Fiyatlandırılır?

Instagram reklamlarının fiyatlandırması, reklam modeline ve hedef kitlenize göre değişmektedir. İşletmenizin reklam bütçesi her ne olursa olsun sizi hedeflerinize ulaştıracak bir Instagram reklam kampanyası yürütmeniz mümkündür.

Dijital Karma ile Instagram Fenomeni Olun!

Dijital Karma ile Instagram Fenomeni Olun!

Dijital Karma’nın tecrübesi ve uzmanlığı ile işletmenizin Instagram kitlesini genişletmeye, beğeni ve takip rekorları kırmaya ne dersiniz?

Dijital Karma ekibi olarak işletmenizin uzun vadeli hedeflerine paralel, sektörünüz ve müşteri kitlenize uygun reklam kampanyaları tasarlıyor, özgün içerikler ve dikkat çekici reklamlar ile işletmenizi Instagram’da bir adım öteye taşıyoruz. Aylık raporlamalar, içerik planlamaları ve hesap yönetimi gibi hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın!

Benzer Hizmetler
Facebook Reklamları
Dünyanın en çok kullanıcıya sahip sosyal medya platformu olan Facebook ile işletmenizi ve ürünlerini...
Devamını Oku
Twitter Reklamları
Bilinirliğinizi arttırmak ya da mevcut müşterilerinizle iletişim halinde kalmak için kullanabileceği...
Devamını Oku
LinkedIn Reklamları
Dünya üzerinde tam 675 milyon aktif kullanıcısı ile iş hayatına farklı bir çehre katan, iş ve çalışa...
Devamını Oku
Teklif Al
Telefon WhatsApp Harita E-posta